Myynti- ja toimitusehdot

Ravintorengas Oy

Nämä myynti- ja toimitusehdot koskevat kaikkea Ravintorengas Oy:n ja kuluttaja-asiakkaiden välistä kaupankäyntiä verkkokaupassa, sähköpostitse tai puhelimitse.

1. Myyjän yhteystiedot

Ravintorengas Oy
Kuusistontie 3, 29810 Siikainen
Y-tunnus: 0222773-5
Puhelinnumero: +358 2 5526601
Sähköposti: herttua(at)ravintorengas.fi

2. Tuotetiedot ja hinnat

Tuotteiden ja toimituskulujen hinnat ovat esillä verkkokaupassa tai saatavilla asiakaspalvelustamme. Ne sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Pidätämme oikeuden tuotteiden ja toimituskulujen hintojen muutoksiin.

3. Tilaaminen

Verkkokaupasta tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa.

Verkkokauppatilauksen yhteydessä sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin. Pidätämme oikeuden muuttaa verkkokaupan sekä tilaus- ja toimitusehtojen sisältöjä. Voimassa olevat tilaus- ja sopimusehdot löytyvät aina verkkokaupastamme.

Tilauksen tekemisen yhteydessä sinun edellytetään hyväksyvän myös henkilötietojesi käyttämisen verkkokauppatilauksesi käsittelyn, toimittamisen ja muiden tilaukseesi suoranaisesti liittyvien toimenpiteiden mahdollistamiseksi. Tietosuojaselosteemme löydät sivuiltamme.

4. Toimitusaika

Lähetämme tuotteet pääsääntöisesti kahden täyden arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä. Meillä ei kuitenkaan ole toimitusaikatakuuta.

Kotimaan tilausten toimitukseen käytetään Oy Matkahuolto Ab:n palvelua. Toimitusten kesto on normaalisti 1–3 arkipäivää.

Ulkomaan tilauksien toimittaja on DHL International GmbH. Asiakas voi valita tilauksen yhteydessä toimitusajan yleensä kahdesta vaihtoehdosta, joilla on eri hinta.

Emme vastaa toimituksille aiheutuneista ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä, meistä riippumattomista kolmannen osapuolen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista tai kustannuksista.

5. Toimitustavat

SUOMESSA:

Asiakkaalla on valittavanaan toimitustavaksi Matkahuollon noutopaketti tai kotijakelu. Tämä valitaan tilausta tehtäessä. Verkkokauppa ehdottaa asiakkaan osoitteen mukaan lähimpiä noutopisteitä, joista asiakas voi valita. Toisinaan tilaukset ohjautuvat kuitenkin meistä riippumattomista syistä johonkin lähellä olevaan noutopisteeseen.

Jos tilaus sisältää useita paketteja, ei sitä voida toimittaa pakettiautomaattiin vaan tilaus käännetään lähimpään asiakaspalvelulliseen Matkahuollon noutopisteeseen.

Noutopaketti: 4,90 €/tilaus

Kotijakelu: 9,90 €/tilaus

Toimitusten hinnat ovat voimassa kaikissa tilauksissa huolimatta tilauksen hinnasta, määrästä tai painosta.

Myös maksuton nouto onnistuu Siikaisista yrityksen tilamyymälästä (Kuusistontie 3, 29810 Siikainen) arkisin
klo 8–16.

ULKOMAILLE:

Ulkomaan toimitusten hinta määräytyy toimitusositteen mukaan. Hinta on nähtävillä ennen tilauksen maksamista. Hinta ei sisällä mahdollisia tullimaksuja.

6. Maksutavat

Verkkokauppatilauksen maksamisen yhteydessä siirryt Verifonen palveluun, jossa voit valita maksutavan tarjolla olevista vaihtoehdoista: Korttimaksu (Credit/Debit), pankkien verkkomaksu tai Siirto-mobiilimaksu.

Verkkokaupan maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Verifone Finland Oy (0943819-9) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa.

7. Palautusoikeus

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita, joita ei ole avattu. Palautusoikeus kestää 14 vuorokautta siitä, kun vastaanotit tavaran.

Mikäli haluat palauttaa tuotteita, ilmoita siitä meille ennakkoon ensisijaisesti puhelimitse.

Mikäli tilauksessasi on virhe, olethan meihin yhteydessä joko puhelimitse tai sähköpostilla, niin selvitämme asian.

8. Reklamaatiot ja vialliset tuotteet

Mikäli ostamasi tuotteen laadussa on huomauttamista, ilmoita siitä meille mahdollisimman nopeasti puhelimitse tai sähköpostilla. Säilytä viallinen tuote, sillä tarvitsemme siitä eränumeron tai Parasta ennen – päiväyksen.

9. Erimielisyydet

Mahdollisiin asiakkaan ja Ravintorengas Oy:n välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti osapuolten välillä neuvottelemalla. Mikäli neuvottelut eivät johda osapuolia tyydyttävään ratkaisuun, ratkaistaan riidat käräjäoikeudessa.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi) valvoo kaikkien kuluttajien etua. Käytännössä kuluttajan kannattaa mahdollisessa riitatilanteessa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, jota kautta hän saa myös ohjeet asian viemiseksi tarvittaessa kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

Kuluttajaneuvontaan liittyviä lisätietoja: kkv.fi

Kuluttajalla on mahdollisuus käyttää myös verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR) erimielisyyden ratkaisemiseen (http://ec.europa.eu/odr).